× فئات منتجاتنا منتجاتنا من نحن تواجدنا تواصل معنا كاتالوج

أمازون تشارك في غولف فوود ٢٠٢٠ | أمازون

فبراير 18, 2020by AMAZONFOODS
https://amazonfoods.ae/wp-content/uploads/2020/02/pressrelease-1.jpg

Exposing their New Visual IdentityAmazon Foods' Participation in Gulfood 2020

فلنتشارك بعض الأخبارأمازون تشارك في غولف فوود ٢٠٢٠

   This year, Amazon Foods – a pioneering food & beverage company owned by Al Atheed General Trading Company and targeting more than 30 countries around the globe – is getting ready to record its seventh participation in the world’s biggest Show, named Gulfood. This show will take place in Dubai World Trade Center from 16 to 20 February 2020.

During the show, Amazon Foods is planning to introduce its new line of dessert products: La’Nuti , Cream , Chocolate, Amazon Wafer, Amazon Cupcake, and much more. So far, the company’s basket includes more than 250 different first-class quality products such as rice, sauces, dairies, natural beverages, frying oil, coffee, tea, and tuna. However, the special thing in this year’s participation in Gulfood is the featuring of Amazon’s new visual identity.

Inspired by the breathtaking nature of the Amazon rainforests, this new visual identity shown in both the logo and the packaging of the products is characterized by colorful innovative designs resembling the beauty of the Amazon’s nature. These new designs focus on three main elements:

1) rivers, symbolize both the pureness of the products as well as the unity of the company’s long-term product vision.

2) sun, depicts the company’s positive future vision and the light shows the ability to shine every day.

3) birds, stand for the company’s openness and the ability to spread and reach every market throughout the world.

“We aimed toward modernity and elegance in designing our new visual identity. These traits match the quality we provide, the market identity we are known for, and the image we desire to portray for our consumers.” Said Mr. Ahmed Al Blooshi, a member of the board of directors, regarding the new innovational designs. He points out how this new identity expresses its goal of expansion towards professional markets while sustaining progress to offer the best for Amazon Foods’ consumers.

“Our annual participation is a significant opportunity to introduce our high-quality products to the market, enhance connections with manufacturers and distributors, and strengthen ties with consumers.” Said Mr.Raed Zidan the General Manager. He also believes that their annual participation helps them get a clearer idea of the current trends and in widening their knowledge of their clients’ new needs as well as their expectations. This will empower their ability to handle the continuous challenge of leading pioneering products, especially in terms of quality and pricing.

Moreover, Zidan highlights the company’s competitive spirit by saying “We will take advantage of this great occasion [Gulfood] to expose our new products and build a huge web of professional relationships with the most effective traders and investors in the foods & beverages sector.”

It is worth mentioning that Amazonfoods insists on delivering the original flavor of all of its food products by focusing on preserving the identity of the source country along with its own cultural flair.This eventually became a strong pillar in Amazonfoods’ market identity which aims to maintain an authentic moment of originality and tasteful premium products.


للسنة السابعة على التوالي تشارك شركة أمازون فوودز في أكبر فعالية غذائية في العالم: معرض (غولف فوود) والذي يقام في مركز دبي التجاري العالمي في الفترة بين ١٦٢٠ شباط / فبراير٢٠٢٠

تتميّز مشاركة أمازون هذا العام بوجود هوية بصرية جديدة بألوان وتصاميم مبتكرة، تم اعتمادها للشعار وتغليف المنتجات كاملةً.

الهوية الجديدة تم اختيارها من وحي الطبيعة الخلابة فيالأمازونحيث تتلاقى مياه الأمازون (كناية عن منتجات أمازون الطبيعية والنقية) لتتّحد في مجرى واحد يمثل وحدة الرؤية، والإنتاج الرائد للشركة كما نجد شعار الشمس من جانب التصميم ليعبّر عن الإشراق والعصافير التي تعبر عن الانفتاح على الأسواق في كافة أرجاء العالم.

بالإضافة لذلك، ستقدم أمازون مجموعة جديدة من المنتجات التي انضمت مؤخراً للعائلة مثل:

نوتولاتا، ويفر أمازون، كب كيك أمازون

المدير العام، السيد رائد زيدان وصف مشاركة أمازون بفعاليات معرض غولف فوود بالقول:

نعتبر مشاركتنا كل عام، فرصة مهمة لتعريف الأسواق بمنتجاتنا وجودتها وتعزيز العلاقات مع المصنعين والموزعين وكذلك تعميق التواصل مع المستهلكين وزيادة معرفة الاحتياجات لنستمر في تقديم منتجات رائدة من حيث النوعية والأسعار، ونستغل الفرصة هـذا العام لعرض منتجاتنا الجديدة وبناء علاقات جديدة احترافية كون المعرض يستقطب أهم التجار والمستثمرين في قطاع الغذائيات والمشروبات

وعن التصاميم الجديدة يقول عضو مجلس الإدارة السيد أحمد البلوشي: ” توجهنا في الهوية البصرية الجديدة نحو الحداثة والتصاميم الأنيقة التي تليق بجودة المضمون وتعكس قيمة المنتجات وتعبر عن هدفنا في التوسع نحو أسواق احترافية وبنفس الوقت الاستمرار في التطوير لتقديم الأفضل لزبائن أمازون

الجدير بالذكر أن العلامة التجاريةأمازونمملوكة من قبل شركة العضيد للتجارة العامة, وهي واحدة من أوائل الشركات المصنعة للسلع الغذائية في المنطقة وتملك العديد من خطوط الإنتاج والتوزيع في أكثر من ٤٠ دولة في العالم.

وتضم سلة أمازون مجموعة واسعة من المنتجات النقية والصحية عالية الجودة ومنها الأرز, والصلصات, ومنتجات الحليب,  المشروبات والعصائر الطبيعية, الزيوت ومشتقاتها, القهوة, التونة, حليب الأطفال أي أكثر من ٣٠٠ منتج مختلف. وتركزأمازونعلى تقديم كافة السلع الغذائية بطعمها الأصلي مع الحرص أن تحمل الأصناف المختلفة هوية البلد الأساسي الى جانب البصمة الخاصة, لتكون المنتجات تجربة فاخرة مفعمة بالنكهة الأصلية مع الجودة العالية.

For any inquiry, please do not hesitate to contact us: info@amazonfoods.ae

لأي استفسار ، لا تتردد في الاتصال بنا: info@amazonfoods.ae

AMAZONFOODS

تابعنا
إتصل بنا

المكتب الرئيسي : آسبكت تاور ، الخليج التجاري ، دبي ، الإمارات العربية المتحدة

٩٧١٤٤٥٦٤٧٧٠+

info@amazonfoods.ae

حقوق الطبع والنشر من قبل AMAZON FOODS. كل الحقوق محفوظة.